Afsluiten van ons turn seizoen 2022-2023

Helaas zit het seizoen er alweer op. Iedere recrea groep sloot af met een leuke training.

Onze gymnasten van Temse hadden de weergoden in ieder geval aan hun zeide. Zij konden genieten van leuke waterspelletjes en een lekker ijsje. De laatste training van al onze kidies werd een uitstapje naar het park van Temse. Zowel de kleuters van Sint-Niklaas en Temse hebben ondanks het beetje regen toch kunnen genieten van deze uitstap. De trainers hebben de handen in elkaar geslagen en samengewerkt om er gezamenlijk een toffe voormiddag van te maken. Onze kleuters werden dan ook getrakteerd op een lekkere koek, een sapje en veel speel plezier. Onze gymnasten uit Sint-Niklaas sloten het seizoen af met een gezamenlijke Work out. Ook zij kregen natuurlijk allemaal een lekker ijsje van de club.

We willen iedereen danken, voor en na de schermen voor hun inzet van het afgelopen seizoen. Voor de meesten onder ons is dit een normaal gegeven maar weet dat vele mensen zich dagdagelijks inzetten om er telkens weer iets goeds van te maken. We wensen iedereen dan ook een welverdiende en leuke vakantie toe. En veel succes voor degene die nog moeten studeren.

Turn vakantie foto’s zijn zoals ieder jaar altijd welkom via mail eddy.dback@telenet.be Vergeet de groep en je naam zeker niet te vermelden en aan wie je de groetjes wil doen. Maak er een leuke foto van. Wij zorgen voor de plaatsing.

We zien elkaar terug in september.

Groeten van alle trainers, medewerkers van onze werkgroep en het bestuur.

Wedstrijdweekend 15 & 16 april ’23

Een Verslagje van dit wedstrijd weekend.

Dit weekend vond de laatste provinciale voorronde voor onze B-gymnasten Silke (B13) en Evita (B10) plaats. Zaterdagochtend startte Silke in het verre Limburg aan de brug & opende haar wedstrijd zeer mooi! Ze toonde weer het beste van zichzelf en kon haar 23ste plaatsen. Zondag mocht Evita nog een keer schitteren. Ook zij legde een prachtige wedstrijd af en kon hierdoor een gouden medaille in ontvangst nemen! Ze was enorm verschoten maar oh zo trots!

Proficiat Silke en Evita!! 🤩

Wedstrijdweekend 22 & 23 april ’23

Tijdens het weekend van 22 en 23 april waren enkele van onze gymnasten talrijk aanwezig op wedstrijden doorheen verschillende disciplines en niveau’s. Hieronder vind je hun verslagen terug.


Recrea TTm – Wedstrijd Nazareth

De meisjes van de recreanten wedstrijd trokken naar Nazareth voor hun tweede wedstrijd. Helaas konden er maar 7 gymnasten deelnemen. Anna, Josefine, Jill, Alyssa, Frauke, Phebe en Laura turnden allemaal een zeer mooie wedstrijd. Zij hebben vooral genoten van deze goed georganiseerde wedstrijd.

Hanne kon niet deelnemen omdat ze gekwetst was. Zij ging voor de eerste keer mee als coach. Zij stond bij en moedigde aan waar nodig. Hieruit blijkt weer hoe een toffe groep wij hebben.

En dan kregen we maandag ook nog het nieuws dat oudtrainster Jolien bevallen is van een prachtig meisje, Elli. Wat een week !


Recrea TTj- Wedstrijd Nazareth

RECREATOERNOOI NAZARETH – JONGENS

Op zaterdag gingen Kobe, Stef, Maximilian en Felix voor de eerste keer naar het recreatoernooi in Nazareth.

Kobe kwam als eerst in actie tijdens de voormiddagsessie. Hij legde een heel mooi parcour af. Hij werkte zijn oefeningen bijna feilloos af. Kobe behaalde uiteindelijk een welverdiende bronse medaille.

In de namiddag kwamen Stef, Maximilian en Felix in actie. Ook zij turnde 1 voor 1 een hele mooie wedstrijd. Uiteindelijk behaalde Stef en Maximiliaan een 7de en 8ste plaats en kreeg Felix een bronzen medaille mee naar huis.

Wij zijn heel fier op onze jongens wat ze gepresteerd hebben en kijken uit naar de volgende wedstrijd!

Trainers Jens en Sander


Selectie toestelturnen – Wedstrijd Hofstade

Zaterdag waren ook weer de kleinste patékes van de selectie aan de beurt. De laatste happening van het seizoen voor ons, en wat keken ze er weer naar uit! Vol goesting vertrokken naar Hofstade om te genieten van de laatste happening, want vanaf volgend seizoen is het voor Julie en Saartje tijd voor échte wedstrijden… spannend! Ze vonden het weer de max en hebben er enorm van genoten!

Proficiat meisjes 🤩

Trainster Lisa Goiris


Selectie toestelturnen – Vlaams Kampioenschap

Zaterdag 22/04 was het een grote dag voor Yasmine en Noémie (C11), hun allereerste keer meedoen aan het Vlaams Kampioenschap! Het is al een hele prestatie om van de 102 gymnasten, bij de 30 beste te horen, en ze toonden opnieuw het beste van zichzelf. Noémie had een beetje pech aan de brug, maar aan de andere toestellen toonde ze héél mooie oefeningen. Hierdoor kreeg ze een mooie 25ste plaats. Yasmine had een valletje aan de balk, maar toonde aan de andere toestellen bijna perfecte oefeningen! Hierdoor kon zich 18de plaatsen. Wat zijn we trots op deze prestaties! Prachtig gedaan Yasmine & Noémie! 🤩🥇

Brevettendag 27 mei ’23

Beste leden

Op 27 mei gaat in de sporthal van Temse de brevettendag door. Elke gymnast kan hier het beste van zichzelf laten zien en mag turnen aan 2 toestellen. Deze oefeningen worden ingeoefend tijdens de gewone trainingen. Alle oefeningen worden beoordeeld door een jury. Ook ontvangt iedere gymnast een medaille.

Adres: Sporthal Temsica, Gasthuisstraat 78a te Temse.

Tijdstip: vanaf 14u (gymnasten ten laatste om 13u30

Er zal binnenkort nog een brief meegegeven worden aan de gymnasten. Deze bevat een invulstrook om zich in te schrijven.

Wij hopen op een talrijke deelname en op heel wat publieke belangstelling.

Graag tot binnenkort

Team Rust Roest

Q4Gym kwaliteitslabel

Op 16 januari  had onze 4-jaarlijkse audit plaats. Wanneer we geslaagd zijn behouden we ons Q4Gym-label. Q4Gym is een online kwaliteitsinstrument ontwikkeld door de Gymnastiekfederatie Vlaanderen (Gymfed) met de steun van Sport Vlaanderen om de werking van de jeugdclubs te ondersteunen en naar een hoger niveau te brengen. Er worden scores toegekend op het niveau van clubmanagement, sportieve basiswerking en competitie gym.

Als club hou je tijdens deze audit even een spiegel erbij. Zijn we goed bezig ? Wat zijn onze sterktes ? Welke werkpuntjes hebben we ?

We kregen al een voorlopig resultaat : 76%. Dit is een voorlopig resultaat omdat er nog punten toegekend worden door deelname aan wedstrijden en de opleidingen van de trainers.

We mogen zeer trots zijn op ons resultaat. Deze hoge score hebben we te danken aan iedereen die zich steeds opnieuw inzet om van onze club een echte familieclub te maken.

Als voorzitter kan ik zeer trots zijn op deze prachtige familie.

Bedankt aan iedereen, zonder jullie medewerking zou zo een resultaat niet mogelijk zijn.

Jullie fiere voorzitter,

Eddy De Backer

Boeksken december 2022

Onze nieuwsbrief voor december 2022 kan je hier downloaden:

Boeksken oktober 2022

Onze nieuwsbrief voor oktober 2022 kan je hier downloaden:

Boeksken juni 2022

Onze nieuwsbrief voor juni 2022 kan je hier downloaden:

Boekske April 2022

Onze nieuwsbrief voor april 2022 kan je hier downloaden:

Boekske Februari 2022

Onze nieuwsbrief voor februari 2022 kan je hier downloaden: